BBC ‘PRE-JUDGES DIANA INQUIRY’: Robert Mendick (£ Telegraph 1/12) reported that the BBC had been accused of pre-judging the outcome of its inquiry by retired judge Lord Dyson into the circumstances surrounding the 1995 interview of Princess Diana by Martin Bashir, who had been a BBC Panorama journalist. Mr Mendick explained that lawyers for Allan Waller, who had been head of security for Earl Spencer, Princess Diana’s brother, had written to the BBC  accusing Martin Bashir of ‘conspiracy to create an instrument of fraud’ (allegedly, forged bank statements purporting to show payments to a former employee of Lord Spencer). He added that the BBC legal department had responded that it believed the corporation did not bear any liability.  Mr Mendick said that ‘there would be anger’ that the BBC appeared to have made its own findings about the claims before the Dyson inquiry had properly started.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *